Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Οι όμορφοι νόμοι όμορφα καίγονται - Το ατόπημα

Είπε ο Ν.Χατζηνικολάου και στο άρθρο του στο enikos.gr αλλά και στην εκπομπή του το πρωί στο REAL fm, οτι ο υπ.Παιδείας κ.Μπαμπινιώτης διέπραξε ατόπημα! Και ακόμη οτι ο νόμος πλαίσιο είναι ένας καλός νόμος. Απόδειξη είπε, έιναι και το ότι σε όλες τις δημοσκοπήσεις το 70% των ερωτηθέντων εκφράστηκαν  θετικά για το νόμο. Ακατανόητα πράγματα κατα την ταπεινή μου γνώμη για έναν καλό δημοσιογράφο.
Πρωτα από όλα ο κ.Μπαμπινιώτης έκανε το αυτονόητο(για το πρόβλημα χρηματοδότησης) αφού διαπίστωσε ότι ο νόμος δεν μπορεί να εφαρμοστεί και επομενως δεν μπορουν να χρηματοδοτηθούν ΑΕΙ και ΤΕΙ και άρα δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν. Να πούμε ότι όπως είπε και ο ίδιος ο υπουργός σε κανένα από τα 23 ΑΕΙ δεν έχει εκλεγεί διοίκηση. Και ούτε και πρόκειται αφού αυτός ο νόμος έγινε αγνοώντας επιδεικτικά τη γνώμη της Πανεπιστημιακής κοινότητας. Τωρα εισπράτει τα αποτελέσματα.
Δευτερο. Από πότε οι δημοσκοπήσεις αποφασίζουν για εξειδικευμένα και δύσκολα ζητήματα για τα οποία οι απλοί πολίτες δεν έχουν καμία ενημέρωση και καμια άποψη; Να αρχίσουμε να ρωτάμε τότε στα καφενεία και στα γήπεδα για τα προγράμματα σπουδών στις σχολές; Τι πληροφόρηση μπορεί να έχουν οι απλοί άνθρωποι πέρα από αυτή που πουλάνε τα καθεστωτικά κανάλια που για δικούς τους λόγους μιλάνε μόνο για μπάχαλο στην Δημοσια Παιδεία με τον πιο γελοίο, ασόβαρο, απαξιωτικό  και άκυρο τρόπο; Αυτό είναι η δημοκρατία;
 Άραγε τι θα έλεγαν όλοι αυτοί που ρωτήθηκαν αν τους ρωτούσαν αν έχουν διαβάσει έστω και 10 γραμμές από το νόμο πλαίσιο; Να σας πώ. Θα έλεγαν ΟΛΟΙ όχι. Ολοι ομως.
Το μόνο που ξέρουν και θέλουν οι πολίτες είναι μια καλύτερη παιδεία σε όλες τις βαθμίδες. Και βεβαια το πρώτο και κύριο που λείπει για να γίνει αυτό είναι τα χρήματα που διαρκώς μειώνονται.
Τρίτο. Γιατί δίνουμε τόση σημασία στο ότι ο νόμος ψηφίστηκε από μια τεράστια πλειοψηφία στη Βουλή; Ο ίδιος ο Ν.Χατζηνικολάου ξέρει καλά και δέχεται νομιζω οτι αυτή η πλειοψηφία δεν εκφράζει τίποτα και ότι βρίσκεται σε απόλυτη δυσαρμονία με το λαικό αίσθημα, μια δυσαρμονια επικίνδυνη που θα έπρεπε να έχει λυθεί με προσφυγή στη Δημοκρατία, δηλαδή με εκλογές. Προς τι λοιπόν η αναφορά στο εντυπωσιακό 250; Δεν είναι γνωστό σε όλους οτι το 160 του ΠΑΣΟΚ θα συρρικνωνόταν  το πολύ στο 40 τωρα; Κι ότι αν ειχαμε απλή αναλογική αυτό το 250 θα γινόταν με το ζόρι 120-130; Δεν έχει καμιά σημασία αυτό;
Αλλά τελειώνοντας ας δώσουμε με απλά λόγια και μια μικρή αλλά τεράστια σε σημασία λεπτομέρεια του νόμου πλαίσιου που δίνει το στίγμα για το προς ποια κατεύθυνση δείχνει αυτός ο νόμος.
Το όργανο που αποκτάει υπερεξουσίες στα Πανεπιστήμια με το νεο νόμο είναι το Συμβούλιο Διοίκησης που θα έχει 15 μέλη. Από αυτά, τα 8 μόνο εκλέγονται από τους καθηγητές του ΑΕΙ. Αυτοι οι 8 με τη σειρά τους επιλέγουν τα άλλα 7 μέλη που είναι προσωπικότητες, έπιχειρηματίες της περιοχής του ΑΕΙ, ειδικοί κλπ. Αυτο σημαίνει οτι μια πλειοψηφία 5 μόνο μελών επαρκεί για να επιβάλει τη γραμμή και την άποψή της ,αφου κατόπιν οι 5 συν τους 7 που αυτοί επέλεξαν(με όποια κριτήρια έχουν στο μυαλό τους), αποφασίζουν για τα πάντα! Από τα οικονομικά μέχρι ό,τι άλλο.
Αυτός είναι άραγε ένας καλός νόμος ή μήπως ενας νόμος αντιδημοκρατικός που εύκολα μπορεί να μετατρέψει τα απαξιωμένα έτσι ΑΕΙ σε απλές εταιρείες που θα ξεσαλώνουν τα διαφορα οικονομικά συμφέροντα; Ειναι  λοιπόν τόσο άδικη  η τόσο κραυγαλέα αντίθεση της Πανεπιστημιακής κοινότητας που ουσιαστικά παραμερίζεται από ένα περίεργο όργανο σαν το Συμβούλιο Διοίκησης;
Δεν είναι τέλος απόλυτα άδικο και απαξιωτικό να θεωρούμε οτι οι Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι που αντιδρούν το κάνουν για προσωπικούς λόγους κι ότι δήθεν ενδιαφέρονται μόνο για τη συντεχνία τους; Αποκλείεται δηλαδή να ενδιαφέρονται και γι αυτό που κάνουν; Πως μπορούμε να λέμε τετοια πράγματα τόσο εύκολα; Από πού κι ως που πρέπει να δεχτούμε την καλή προθεση της κ.Διαμαντοπούλου και το ενδιαφέρον της για την Παιδεία και να ακυρώνουμε θεωρώντας τόσο φθηνούς τους Πανεπιστημιακούς καθηγητές που ζούν και δουλεύουν μεσα στις σχολές, γνωρίζουν και πονάνε μαζι με τους φοιτητές τους κάθε μερα το ό,τι συμβαίνει εκεί; Ποιος μπορεί να νοιάζεται περισσότερο για την παιδεία; Οι δάσκαλοι και οι φοιτητές ή η κ.Διαμαντοπούλου;

Ατόπημα λοιπόν σίγουρα υπάρχει. Το θέμα είναι ποιός το έκανε.

Υ.Γ. Κατι τελευταίο για τις περιβόητες 253 ψήφους του Νόμου στη Βουλή. Εδω δεν είχαν διαβάσει το Μνημόνιο και ψήφιζαν ερήμην. Το Νομο Πλαίσιο για την Ανωτατη Παιδεία θα διάβαζαν. Ουτε ματιά. Οτι πήρε το μάτι και το αυτί τους από τις ειδήσεις και πολύ λεω.

3 σχόλια:

ΚΩΣΤΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ είπε...

οι ''όμορφοι'' μεγαλοδημοσιογράφοι ,όμορφα αποκαλύπτονται...

Ανώνυμος είπε...

επίσης, δεν είναι ενδιαφέρον που ο νυν υπουργός Μπαμπινιώτης κάνει "γαργάρα" τη μεγάλη ληστεία της ΤτΕ στα αποθεματικά των πανεπιστημίων, ζητώντας επουσιώδεις αλλαγές στο νόμο πλαίσιο, ουσιαστικά κατοχυρώνοντας τις εξουσίες των καθηγητών;

γιατί δεν τον είδα να ζητά επαναφορά του ασύλου, μια και η κατάργησή του κάθε άλλο παρά μείωσε την εγκληματικότητα στα πανεπιστήμια (ίσα-ίσα, επιθέσεις σαν τη χθεσινή δεν είχαμε προηγουμένως, ή τέλος πάντων όχι σε τέτοια έκταση)

Γιώργος Σαρρής είπε...

Ε μην τρελαθούμε και ζητάμε από το Μπαμπινιώτη να γίνει επαναστάτης. Παντα συντηρητικός ήταν και φυσικά ποτέ δε θα έπαιζε το ρόλο του ανατρεπτικού. Απλά έκανε το αυτονοητο σε ένα σημείο που δεν προχωρούσε . Κι όπως σωστα ειπώθηκε από τους Πρυτάνεις χωρίς λεφτα παν/μια δεν υπάρχουν.Αυτό ήταν όλο. Απορώ με τον Χ'νικολάου και την αντίδρασή του και την αιφνιδιαστικη επίθεση εναντιον του, με την εικόνα που είχε τελευταία ως αντιμνημονιακός, αλλά και την ξεκαθαρη θέση του υπερ της "νομιμότητας" και του νόμου των 250 που εκφραζουν πια ένα 40% μόνο. Ειναι φανερό οτι στους γενικα αντιμνημονιακούς χώρους τα πράγματα αλλάζοπυν πολύ εύκολα από τη μια μερα στην άλλη

ShareThis